Menu Close

Įtraukusis ugdymas

 

Įtraukusis ugdymas:

  • ugdymas kiekvienam vaikui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje;
  • atsivėrusi erdvė, orientuojanti tiek šeimas, tiek mokyklas veikti bendrai, darniai ir kūrybingai;
  • siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu  kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius;
  • apima ugdymo turinio, pagalbos vaikui, mokytojui, mokyklai (lopšeliui-darželiui), vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.

Švietimo įstatymas mokykloms numatė naują mokyklų specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams vaidmenį įtraukiojo ugdymo sistemoje, atsižvelgiant į vaikų, turinčių įvairių ugdymosi poreikių įvairovę. Kiekviena mokykla (lopšelis-darželis) turi prisiimti atsakomybę už kiekvieno vaiko ugdymąsi, individualizuotų mokymo metodų taikymą, aktyvų vaikų dalyvavimą ugdymo procese bei  kokybiškos pagalbos  jiems  teikimą. Jau nuo 2024 m. bendrosios paskirties mokyklos (lopšeliai-darželiai) turės būti pasiruošusios priimti specialiųjų poreikių vaikus lygiais pagrindais su kitais mokiniais.

Įtraukties švietime plėtros 2021–2024 metų kryptys:

  • stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime;
  • didinti švietimo pagalbos prieinamumą;
  • gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime;
  • pritaikyti mokyklų aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams;
  • kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.

Stiprinant bendruomenės nuostatas į įtrauktį, gerinant švietimo pagalbos teikimą lopšelyje-darželyje „Girstutis“, kuriama švietimo paramos ir pagalbos sistema: surasti švietimo pagalbos specialistai (psichologas, socialinis pedagogas, logopedas), teikiama švietimo pagalba (užsiėmimai vaikams, specialistų konsultacijos tėvams, pedagogams), kuriamos ugdymo aplinkos (nusiraminimo erdvės, specializuotos erdvės – psichologo, socialinio pedagogo, logopedo kabinetai), tobulinamos pedagogų kompetencijos (SUP poreikių vaikų atpažinimas, metodai, dirbant su SUP turinčiais vaikais.

Mokymosi pagalbą vaikams lopšelyje-darželyje  teikia juos mokantis mokytojas ir menų mokytojai. Grupės mokytojai vykdo vaikų mokymosi stebėseną, informuoja švietimo pagalbos specialistus, jei  vaikai turi mokymosi sunkumų ir/ar sutrikimų,  kartu su specialistais konsultuojasi  kaip  organizuoti veiksmingą mokymosi pagalbą. Nuo mokytojo kaip vaiko pagalbininko kompetencijų priklauso  vaiko mokymosi pasiekimai, jo bendra savijauta grupėje, lopšelyje-darželyje. Mokytojas pastebėjęs vaiko ugdymo(si) sunkumus, elgesio problemas, kai vaiko pasiekimai neatitinka bendrosiose programose numatyto patenkinamo pasiekimų lygio, kreipiasi į lopšelio-darželio Vaiko Gerovės komisiją. Vaiko Gerovės komisija atlieka įvertinimą dėl švietimo pagalbos skyrimo.  Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ikimokyklinio ugdymo programos, priešmokyklinio programos pritaikymą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam Vaikui optimalias ugdymosi sąlygas.

Lopšelio-darželio mokytojai stengiamasi atliepti ir vaikų turinčių ypatingų gebėjimų poreikius. Pamatyti, atpažinti ypatingus vaiko gebėjimus, diferencijuoti ugdymo turinį ir pasiūlyti būdus ypatingų vaiko gebėjimų plėtotei.

Kauno lopšelio-darželio „Girstutis“ užsieniečių vaikų integracijos įstaigoje algoritmas

Kauno lopšelio-darželio „Girstutis“ 2023 m. prevencinės veiklos ataskaita

Skip to content